KÖPVILLKOR

Senast uppdaterad: 2019-02-13

För att handla på skinssverige.se måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. Samtliga priser är inklusive moms.

1. Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 2-3 dagar från beställningsdagen. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Kontakta då kundservice. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel. Vid ej uthämtad försändelse debiteras 150 SEK.

2. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar detta email (tack för din order) för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

3. Betalningsalternativ

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder iZettles kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard och American Express.

4. Frakt

Samtliga leveranser med ett ordervärde över 500kr är fraktfria, annars debiteras 49kr. Dina varor skickas med PostNord och du hämtar ditt paket hos närmaste PostNord ombud. Du aviseras per e-post när paketet ankommit.

5. Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är skinssverige.se betalningsansvarig. Meddela kundservicedirekt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att påtala felet vid leverans. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Schenker ombud, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f.n. 150 SEK.

6. Ångerrätt

Som kund hos skinssverige.se har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätten gäller dock inte då förseglingen/plomberingen brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Vill du returnera ett köp rekommenderar vi dig att ta kontakt med vår kundservice senast 14 dagar från mottagandet av varan. Du får från kundservice fullständiga instruktioner om hur du ska gå tillväga. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge ordernummer, samt namn på de produkter du vill returnera. Varan ska förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med följesedeln (eller en kopia av följesedeln) detta påskyndar hanteringen av din retur. Du måste själv bekosta returporto om inget annat framgår i dessa köp- och leveransvillkor. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! skinssverige.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

7. Fel i vara

7.1 Fel vid leverans Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservicedirekt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att skinssverige.se vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för skinssverige.se. Skinssverige.se har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

7.2 Fel under garantitiden Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, garanti gäller från det datum som produkten hämtats ut från ombud alternativt levererats. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. Den gäller inte heller vid yttre åverkan på produkten, som till exempel tappskador, fukt eller normalt slitage.

7.3 Reklamation Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 1 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera till skinssverige.se.

7.4 Garantitid Vi ger alltid ett års garanti på de varor som finns i vårt sortiment.